Hasonló legfrissebb ajánlatunk:
Tréner, Coach, Rendezvény- és esküvőszervező képzések Budapesten
Vásárlásodat követően 10 munkanapon belül vedd fel a kapcsolatot Partnerünkkel! A kinyomtatott kupont vidd magaddal a helyszínre!
Cím:
1097
Budapest
Városkapu utca 1.
Email cím: info@atanarur.hu
Telefonszám: 06309627907
Weboldal:
www.atanarur.hu
Az intenzív képzés tananyaga és követelménye illetve vizsgakövetelménye ugyanaz, mint a hagyományos formájú TRÉNER képzésé. Az intenzív képzés jelentős otthoni tanulás kíván. Azoknak ajánljuk, akik nem tudnak rendszeresen két hónapon keresztül megjelenni a képzéseken, de képesek egyedül tanulni. Megkapják az online tananyagot és minden segítséget, hogy elsajátítsák az ismereteket. A képzés öt alkalmat vesz igénybe, óraszám megkötés nélkül. Minimum 40 óra, de a nap addig tart míg a részvevők bírják. Elsősorban a gyakorlati módszerekkel foglalkoznak, az elméletei anyagot otthon kell elsajátítani.
Mi a különbség TRÉNER ÉS COACH között?
A tréner célja, hogy eredményesebbé váljon a szervezet, és ehhez a résztvevők egyéni készségfejlesztését tűzi ki célul. A coach célja, hogy növelje eredményességét, és abban segíti őt, hogy önmaga találja meg a számára legmegfelelőbb megoldásokat. A tréner egy fejlesztendő téma köré építi fel a tréninget, a coach pedig az adott emberhez igazítja módszereit. A tréner is ismereteket, eszközöket, módszereket ad át, és jelzéseket ad arra, ahogy a csoport veszi azokat.
A coach ezzel szemben megérti a problémát és az ahhoz fűződő kapcsolatokat, és ezeknek megfelelően irányít folyamatokat. Mint egy “edző” . Bekiabál a pálya széléről, de nem ő végzi a feladatokat. A tréner alapjában csoporttal, a coach egyénnel foglalkozik. De azonos kompetenciák és feladatok jellemzik mindkettőt. Nem véletlen, hogy a jó szakemberek mindkét területtel foglalkoznak, nem is képesek már szétválasztani a tevékenységet.
Tudta, hogy sokan szeretnék elvégezni a képzést, de a magas tanfolyami költségek miatt elmegy a kedvük? Most két képzést kínálunk egy oktatási anyag áráért, plusz egyéb jelentős kedvezmények a tanfolyam árából. Ennek a feltétele csak az, hogy Önnek többet kell tanulni.
Ha úgy érzi, rendelkezik a szükséges képességekkel, itt az idő, hogy saját lábára álljon. A coach és tréner tanfolyam külön-külön is garantálja sikerét, mint a munka, mint a magánélet világában. A tanulás mindig megtérülő befektetés és soha nem késő tanulni, képezni magunkat. Tudta, hogy a száz évet megélő idős emberekben az volt a közös, hogy életük végéig tanultak? Ha most iratkozik be képzésünkre, ingyenesen biztosítjuk a tankönyveket, jegyzeteket és a vizsgadíjat is elengedjük. Válasszon részletfizetést, ha önnek az kedvezőbb.
Néhány hónap és Ön sikeres lesz az életben és a szakmájában egyaránt. Megtanul kezelni kollégákat, főnököket, a nehéz helyzeteket, a nehéz embereket. Tanáraink gyakorló pszichológusok, coachok, trénerek, vállalatvezetők. Nálunk nem fordulhat elő, hogy „tankönyvszagú” a képzésünk. A tanfolyam minimum hat fő részvételével indul és maximum tizenkettő fő részvétele lehetséges. Ez feletti létszám már a minőségi csoportmunka rovására mehet. Tréner és coach egyben a sikerért!
Mivel foglalkozik egy coach?
A coach nem oldja meg helyetted a problémát. De néz, lát, figyel, terel! A sporthasonlatnál maradva: bekiabál a pálya széléről. A játékos vagy úgy csinálja, ahogy mondta, vagy nem, de biztosan nem úgy, minta semmi nem történt volna. A coach dolga az, hogy “bekiabálja” a friss tudást.
A coaching egy megoldás- és eredményorientált, professzionális munkakapcsolat. Coaching során a coach elősegíti, hogy az egyének és teamek hatékonyabban valósítsák meg céljaikat, miközben tanulnak, és fejlődnek. A coaching nem tanácsadás. A coaching alapelve, hogy az ügyfél tudja a választ a problémájára, csak emlékeztetni kell rá. Az általános receptek és kész megoldások gátjává válnak az alkotó gondolkodásnak.
A coaching nem terápia.
Elsősorban az életvezetési coaching terén fontos ezt tisztán látni. A vezetői coaching terén is külön kell választani a betegség címkékkel dolgozó laikus – fél-laikus pszichiátereket, pszichoterapeutákat és a coach-okat. A coach fejlődési- és teljesítmény modellek mentén, és nem patológiás keretekben értelmezi az ügyfél problémáit. Fejleszt, hatékonyabbá tesz, és nem gyógyít. A tanácsadás, és a terápia is a múltra és a probléma okainak feltárására, újszerű megértésére összpontosít. A coaching a jelenből kiindulva a jövőre fókuszál, és a megoldás hogyanjára helyezi a hangsúlyt. A coaching munka majd kétharmada a megoldáshoz vezető tettek megvalósításának támogatása, a sikerek megünneplése, a kudarcok tanulságainak feldolgozása, és új tervek kidolgozása. A coaching nem mentorálás. A mentor egy idősebb, tapasztaltabb személy, aki utat mutat, és bátorít.
A coach egy humán szolgáltatást nyújtó szakember. A coach tudományosan bizonyított módszerekkel segíti az ügyfeleit fejlesztendő területeik meghatározásában. Szakmai és személyes céljaik pontosításában, és hatékonyabb megvalósításában. A coach dolgozhat az üzleti életben, és foglalkozhat személyes ügyfelekkel is. Az üzleti életben elsődleges feladata a vezetők, és a kulcs szerepben lévő munkatársak, valamint munkacsoportok fejlesztése az üzleti eredmények növelése, és a munkatársi elégedettség erősödése érdekében. A személyes szférában az ügyfél életminőségének javítását szolgálja a legfontosabb életterületeken: család, karrier, egészségi állapot, közösség, lelki fejlődés, belső harmónia.
A coach által alkalmazott eszköztár elsődleges elemeit a segítő pszichológia nem gyógyító célú felhasználása, az egészség-, sport- és szervezet-pszichológia technikái jelentik. A vezetői, és teljesítmény coaching során a coach elősegíti, hogy a vezetők és a munkatársak hatékonyabban valósítsák meg vállalati, és személyes céljaikat, miközben folyamatosan tanulnak, és fejlődnek. A képzés végeztének eredményeként a résztvevők képessé válnak a coaching, és a coaching pszichológia cél, és megoldás-orientált modelljének és eszköztárának alkalmazására. Ügyfeleik vezetési gyakorlatának fejlesztése és hatékonyabbá tétele, autentikus vezetői szerepazonosulás elérése, és a teljesítmény növelése érdekében.
A life coaching
Azok számára lehet hasznos, akik valamilyen fontos, életük több területére kiterjedő változást visznek véghez. A coaching egy megtervezett, az ügyfél igényeit figyelembe vevő munkakapcsolat. A life coaching célja az életminőségünk javítása: elérni, hogy elégedettebbek, és boldogabbak legyünk az életünkkel: a belső értékrendünkkel nagyobb összhangban, és kiegyensúlyozottabban éljünk. A life coaching akkor lehet hasznos számunkra, ha törekszünk arra, hogy ne csak napról napra létezzünk, és készek vagyunk változni is ennek érdekében.
A life coaching során megfogalmazzuk a céljainkat életük fontosabb területein (munka, család, kapcsolatok, egészség, lelki, érzelmi állapot), megtervezzük, hogy hogyan érhetjük el ezeket a célokat, és nagyobb valószínűséggel járunk sikerrel a megvalósítás terén, mintha egyedül próbálkoztunk volna. A life coaching során fejlődnek azok a képességeink, amelyek lehetővé teszik a céljaink, és életfeladataink sikeres megvalósítását: konstruktívabbá, hatékonyabbá válik a gondolkodásmódunk, fejlődik az érzelmi intelligenciánk, és ön-menedzselési technikáink.
A megfelelően alkalmazott life coaching segít kibontakoztatni a meglévő képességeinket, inspirálóan hat, növeli az akaraterőnket, és eszünkbe juttatja azokat a megoldásokat, amelyek bennünk vannak, de egyedül nem biztos, hogy megtaláltuk volna őket. A coachunkkal kialakított kölcsönös bizalmon, és tiszteleten alapuló együttműködés révén új szemszögből kezdjük látni a régi problémáinkat is, ezáltal hatékonyabban tudunk reagálni rájuk. A life coach ebben a folyamatban egy olyan szakember, aki meghallgat, kérdéseivel elgondolkodtat, visszajelzéseivel fejleszt, és megerősít, jelenlétével lelkesít bennünket. A life coach nem terapeuta, nem tanár, nem menedzser, és nem lelki vezető, legfőbbképpen pedig nem botcsinálta guru, hanem egy szakember, aki jártas a coaching folyamat, és eszköztár alkalmazásában, és megfelelő szakmai, és etikai szabályok mentén, egyenrangú partnerként segít bennünket életünk egy-egy kihívását eredményesen megoldani.
A képzés eredményeként a résztvevők képessé válnak a vezetői és/vagy a life (személyes), valamint a karrier coaching integratív, cél-orientált modelljének és eszköztárának alkalmazására.
Mi a különbség TRÉNER ÉS COACH között?
A tréner célja, hogy eredményesebbé váljon a szervezet, és ehhez a résztvevők egyéni készségfejlesztését tűzi ki célul. A coach célja, hogy növelje eredményességét, és abban segíti őt, hogy önmaga találja meg a számára legmegfelelőbb megoldásokat. A tréner egy fejlesztendő téma köré építi fel a tréninget, a coach pedig az adott emberhez igazítja módszereit. A tréner is ismereteket, eszközöket, módszereket ad át, és jelzéseket ad arra, ahogy a csoport veszi azokat.
A coach ezzel szemben megérti a problémát és az ahhoz fűződő kapcsolatokat, és ezeknek megfelelően irányít folyamatokat. Mint egy “edző” . Bekiabál a pálya széléről, de nem ő végzi a feladatokat. A tréner alapjában csoporttal, a coach egyénnel foglalkozik. De azonos kompetenciák és feladatok jellemzik mindkettőt. Nem véletlen, hogy a jó szakemberek mindkét területtel foglalkoznak, nem is képesek már szétválasztani a tevékenységet.
Mit lehet két hónap alatt elérni?
Megszerezheted azokat az alapkompetenciákat, amelyek lehetővé teszik, a tréneri vagy coach munkádat. Felmérheted, hogy képes vagy-e ezeken e területeken dolgozni. Képes leszel, önállóan tovább fejlődni. jelentős személyiség fejlődésen mész keresztül. Nő az empatikus készséged, ami elengedhetetlen ezekhez a szakmákhoz. Sikeres vizsga esetén önállóan fogsz tudni dolgozni tréner vagy coach területeken. Természetesen a tanulást nem lehet abbahagyni. Jobban megérted az embereket, konfliktusaikat, problémáikat. Tudásod magánéletben és a munka világában jelentős segítséget nyújt. Meglátod minden sokkal érthetőbb és egyszerűbb lesz az életedben.
Miért sokkal olcsóbb mint máshol?
Gazdaságilag semmi nem indokolja, hogy több százezer forint legyen a képzés. Csak a magas presztízs érték indokolná. Mi egy iskola vagyunk, széles portfólióval, inkább nagyobb létszám, alacsonyabb tandíj és biztosan elinduló képzések a stratégiánk.
Mit nyerhetsz a részvétellel?
Erős önismereti alapok. Jobb kommunikáció, nagyobb empatikus készség. Nyugodtabb problémamegoldás. Lehetőség egy érdekes szakma kipróbálására, anélkül, hogy több százezer forintot azonnal beinvesztálnál. Kapcsolati tőke építés. Ha rájössz, hogy nem neked való ez a szakma, akkor sem “dobtál” ki jelentős összeget, ellenben a tudásodat egész életedben kamatoztathatod.
Mit veszíthetsz a részvétellel?
Rájössz, hogy nem neked való ez a szakma, vagy mások voltak az elvárásaid és sajnálod az elköltött pénzt és időt. Ez azonban bármely képzésnél vagy szakmánál előfordulhat.
Coach képzésünk azon túl, hogy nagymértékben fejleszti a személyes hatékonyságot, felkészíti a résztvevőket arra, hogyan segítsék a környezetükben élőket. A négy hónapos alapképzésünkkel alkalmassá válik a résztvevő, hogy önállóan, coach területen dolgozni tudjon. A képzést követően eldöntheti, hogy life coach vagy a busines coach területen kívánja továbbképezni magát.
Kiknek ajánlom a képzést?
Különösen azoknak a felsőfokú végzettséggel rendelkező vállalkozóknak vagy leendő vállalkozóknak, akik idáig is az alábbi területek valamelyikén dolgoztak/dolgoznak:
– pedagógus, tanácsadó, tréner, szupervizor, HR szakember, mentálhigiénés szakember, pszichológus, cégvezető.
Természetesen nem csak belőlük lehet coach, de ők azok, akik már rendelkeznek kellő alapokkal, képzettséggel, pszichológiai ismeretekkel, magas fokú ön-, és emberismerettel, és tudják, milyen nehéz – egyben milyen csodálatos – emberek fejlesztésével foglalkozni.
Milyen életkor az ideális egy coachnak?
Ez a tevékenység nincs életkorhoz kötve, mint a többi segítő foglalkozás sem. Az az ideális, ha minél több élettapasztalattal rendelkezel, ha minél több dologban kipróbáltad már magadat, átéltél jót és rosszat egyaránt, és működő életstratégiát alakítottál ki magadnak, azaz érett személyiség vagy.
A képzés egy gyakorlati vizsgával zárul, és annak elfogadása után a résztvevők coach oklevelet kapnak.
Coach tanfolyam során elsajátítandó ismeretek
A fő kompetenciák, amivel egy coachnak rendelkeznie kell:
Az elsajátított coach ismeretek és kompetenciák birtokában a végzettek mind az üzleti élet, mind a nonprofit világ különböző területein képesek eredményes önálló coach feladatok ellátására. A képzés célja olyan háttértudás biztosítása és olyan személyes kompetenciák fejlesztése, amelyek birtokában a végzettek a tanultak alkalmazásával képesek a fenti területeken coaching feladatvégzésre illetve a coach szemléletű vezetés elsajátítására. A képzés szóbeli írásbeli és gyakorlati vizsgával zárul. Sikeres vizsga esetén coach minősítés és tanusítvány kerül kiállításra
A coach képzés eredménye
A képzés záróvizsgával végződik. Sikeres teljesítés esetén AL00759-2011 sz. engedélyünk alapján Coach minősítés és oklevél kerül kiállításra.
Mivel foglalkozik egy tréner?
“A tréning olyan komplex képzési, továbbképzési eljárás (módszer-együttes), amelynek keretében célorientált (igény szerinti) tartalmú, továbbá bizonyos kompetenciák megszerzésére irányuló felkészítés történik, feldolgozzák a szükséges elméleti ismereteket biztosítják azok alkalmazását önkontrollal (visszacsatolással) összekapcsolva. A gyakorlatok értékelésével és tesztek alkalmazásával a résztvevő adott tevékenységre való alkalmazását is feltárja és a tevékenységhez személyiségjegyek kibontakozását, fejlesztését is megvalósítja.”
A komplexitás tömören fogalmazva azt jelenti, hogy a feldolgozott ismereteket a résztvevők mindennapi környezetét modellező gyakorlatokban alkalmazzák és a visszacsatolás során tevékenységük – személyiségük – alakulásáról, fejlődéséről szereznek visszajelzést, tapasztalatokat. Fontos tényező az, hogy a képzési csoport (tanulócsoport) minden tagja aktívan vegyen részt az elméleti ismertek feldolgozásában, hogy erre épülhessen az alkalmazás, az elsajátítottak gyakorlatba illesztése és visszacsatolása. .
A komplexitás nagyon lényeges eleme az, hogy nemcsak a megismerés valósul meg a folyamatban, hanem a résztvevők a megszerzett tudásukat a saját tevékenységükre jellemző helyzetekben alkalmazzák. Ez az alkalmazásképes tudás, amely azt jelenti, hogy az elsajátított ismereteket a résztvevők a munkájukra jellemző helyzetekben képesek alkalmazni.
A tréning a gyakorlatban
A tréningek esetében felvetődik a kérdés, hogy milyen tartalom közvetítésére, milyen személyiség-tényezők kialakítására alkalmas ez a módszer. A mindennapok esetében a tréning-ajánlatok, hirdetések általában egy résztevékenység – pl.: értékesítés, egy vezetői tevékenység-elem stb. – megvalósítására való felkészítést tartalmaznak. Az elmúlt évek tapasztalatai arról győztek meg bennünket, hogy a tréning – mint módszer együttes, módszer kombináció – nemcsak egy képesség, egy feladat ellátására való alkalmasság kialakítására, egy kompetencia kialakítására-fejlesztésére alkalmas, hanem egy folyamat ellátására való felkészítésnek is megfelelő eljárása.
A tréning célorientáltsága másrészt azt jelenti, hogy egy rövidebb időt igénylő felkészítés során egy feladat ellátásához, egy kompetencia kialakításához szükséges konkrét ismeretkör feldolgozása és ezek gyakorlatban való alkalmazására kerül sor. Ezeknél a tréningeknél a célorientáltság azt is jelenti, hogy a felkészítés eredményeként a befejezést követően az ismeretek aktuális megfelelő alkalmazása, a kialakított, megerősített személyiségjegyek funkcionálása a saját munkahelyi körülmények között rövidesen megvalósul, megtörténik és ennek eredményeként hatékonyabbá válik a munkavégzés.
A tréning személyiséget feltáró, fejlesztő – a fejlődést folyamatosan bemutató – tényezőjét a feladatok (gyakorlatok) értékelése, elemzése alapozza meg. A gyakorlatok különböző típusai keretében a megoldásról, a személyiség tevékenységben való megnyilvánulásáról, a feladat megoldásának tartalmi és személyiséget jellemző tényezőinek milyenségéről az értékelő, elemző munka során kapunk visszacsatolást, s tud az érintett résztvevő saját „szerepéről”, munkája minőségéről képet nyerni. A követelményeket fokozatosan megjelenítő feladatok elemzései (emlékképekből eredő, vagy objektív képi, vagy hangban való visszaidézése) a kiinduló helyzetről és a tevékenység folyamatos alakulásáról visszajelzést adnak az érintettnek, amely egy adott helyzetet tükrözve, stagnálást, vagy bizonyos továbblépést, fejlődést mutat.
Ki kell térnünk a visszacsatolási folyamat érintett személy részéről történő fogadására is, amely bizonyos konfrontációs jelenséggel, önkonfrontációval szokott járni. Ezt a fokozatot le kell vezetni annak érdekében, hogy későbbiekben a tréning tartalmával összefüggő tényezőkre összpontosítsuk a figyelmet, vagyis a „teljesítmény konfrontáció” kerüljön előtérbe, amelyben már a felkészítés lényegére a személyiség alakulására, a kompetencia kialakítására irányuljon a figyelem.
Mi a különbség TRÉNER ÉS COACH között?
A tréner célja, hogy eredményesebbé váljon a szervezet, és ehhez a résztvevők egyéni készségfejlesztését tűzi ki célul. A coach célja, hogy növelje eredményességét, és abban segíti őt, hogy önmaga találja meg a számára legmegfelelőbb megoldásokat. A tréner egy fejlesztendő téma köré építi fel a tréninget, a coach pedig az adott emberhez igazítja módszereit. A tréner is ismereteket, eszközöket, módszereket ad át, és jelzéseket ad arra, ahogy a csoport veszi azokat. A coach ezzel szemben megérti a problémát és az ahhoz fűződő kapcsolatokat, és ezeknek megfelelően irányít folyamatokat. Mint egy “edző” . Bekiabál a pálya széléről, de nem ő végzi a feladatokat. A tréner alapjában csoporttal, a coach egyénnel foglalkozik. De azonos kompetenciák és feladatok jellemzik mindkettőt. Nem véletlen, hogy a jó szakemberek mindkét területtel foglalkoznak, nem is képesek már szétválasztani a tevékenységet.
Mit lehet két hónap alatt elérni?
Megszerezheted azokat az alapkompetenciákat, amelyek lehetővé teszik, a tréneri vagy coach munkádat. Felmérheted, hogy képes vagy-e ezeken e területeken dolgozni. Képes leszel, önállóan tovább fejlődni. jelentős személyiség fejlődésen mész keresztül. Nő az empatikus készséged, ami elengedhetetlen ezekhez a szakmákhoz. Sikeres vizsga esetén önállóan fogsz tudni dolgozni tréner vagy coach területeken. Természetesen a tanulást nem lehet abbahagyni. Jobban megérted az embereket, konfliktusaikat, problémáikat. Tudásod magánéletben és a munka világában jelentős segítséget nyújt. Meglátod minden sokkal érthetőbb és egyszerűbb lesz az életedben.
Miért sokkal olcsóbb mint máshol?
Gazdaságilag semmi nem indokolja, hogy több százezer forint legyen a képzés. Csak a magas presztízs érték indokolná. Mi egy iskola vagyunk, széles portfólióval, inkább nagyobb létszám, alacsonyabb tandíj és biztosan elinduló képzések a stratégiánk.
Mit nyerhetsz a részvétellel?
Erős önismereti alapok. Jobb kommunikáció, nagyobb empatikus készség. Nyugodtabb problémamegoldás. Lehetőség egy érdekes szakma kipróbálására, anélkül, hogy több százezer forintot azonnal beinvesztálnál. Kapcsolati tőke építés. Ha rájössz, hogy nem neked való ez a szakma, akkor sem “dobtál” ki jelentős összeget, ellenben a tudásodat egész életedben kamatoztathatod .
Mit veszíthetsz a részvétellel?
Rájössz, hogy nem neked való ez a szakma, vagy mások voltak az elvárásaid és sajnálod az elköltött pénzt és időt. Ez azonban bármely képzésnél vagy szakmánál előfordulhat.
Kiknek ajánljuk a tréner képzést és a tréneri munkát?
A trénerképzés célja, hogy olyan trénereket képezzünk, akik képesek bármilyen készségfejlesztő, vagy attitűd-átalakító tréninget megtartani a cégükön belül, a munkatársaik számára.
Ennek érdekében alapvető tréner kommunikációs ismeretek elsajátítása, és önismereti tudatosítás történik a tréningen. Felvérteződnek a résztvevők az asszertív kommunikációs technikák készségszintű ismeretével, és mély önismereti és szemléletbeli átalakuláson mennek keresztül, melynek során a tréner szerepre alkalmassá válnak. Annak érdekében, hogy az újdonsült trénerek széleskörű ismeretekkel, képességekkel gazdagodjanak, és többféle tréning vezetésére, sőt tréning összeállítására is alkalmassá váljanak, a résztvevők a képzés során ízelítőt kapnak többféle tréning tematikából. Így egy-egy napos kommunikációs tréning, konfliktuskezelő tréning, csapatépítő tréning, vezetőképző, stressz-kezelő tréning-blokk is részét képezi a tematikának.
Miközben a résztvevők elmélyítik az önismeretüket, tudatosítják a különböző kommunikációs helyzetekben a saját működésüket, és elsajátítják az asszertív kommunikáció fogásait – olyan elméleti és gyakorlati anyag birtokába jutnak, amiből összeállítható többféle tréning tematikája. A módszertani képzés is fontos részét képezi a tréningnek, megismerik a résztvevők a jó tréning – jellemzőit, a különböző feladattípusokat és azok levezetésének gyakorlatát, a tréneri szerep sajátosságait, az igényelt tréneri kompetenciákat.
A képzés során fontos szerepet kap a tanult ismeretek gyakorlati hasznosítása, és az ezekre adott visszajelzés, megerősítés és korrekció is. A résztvevők először csoportszinten együttműködve alkotnak meg egy tréning tematikát, majd otthoni felkészülés után – sor kerül egyénileg is egy tréning tematika kidolgozására, amit mindenki prezentál a csoport előtt, a csoporttól és a trénertől kapott visszajelzések kíséretében. A képzés módot ad az „élesben” való otthoni tréning kipróbálás után, a tapasztalatok cseréjére, a szükséges korrekciós és megerősítő visszajelzések megtételére, és a későbbi szupervíziós együttműködés megalapozására is.
Milyen esetben ajánlatos Önnek tréner képzésünk?
Ha érez magában tréneri vénát, szeretné kollégáit személyiségfejlesztő technikákra oktatni, vagy ha Ön embereket irányít, beszámolókat előadásokat tart, munkája miatt nap mint nap konfliktusokba kerül, vagy csak egyszerűen munkájának lételeme a kommunikáció, akkor rengeteg pluszt kap képzésünktől.
Miben fejlődik Ön (és Ön segítségével majdan kollégái), mint tréner:
Vizsga: szóbeli, írásbeli és gyakorlati vizsgabizottság előtt.
Sikeres vizsga esetén a résztvevők képesek lesznek önállóan vállalati oktatások és tréningek szervezéséhez. Kellő alapismeretekkel bírnak különböző alapkompetenciákat fejlesztő tréningek trénerként való levezetéséhez. Rendelkeznek kellő alapismerettel, hogy trénerként magasabb szintre léphessenek.
A képzés záróvizsgával végződik. Sikeres teljesítés esetén 00759-2011 sz. engedélyünk alapján Tréner minősítés és oklevél kerül kiállításra.
TÉMAKÖRÖK
1. Professzionális tréner kommunikáció fejlesztése.
Az „értő- figyelem” professzionális elsajátítása a majdani tréning résztvevők problémamegoldásainak támogatásában lesz a segítségükre. Ezen túl a tréning résztvevők tréninggel szembeni ellenállásának kezelésében is kulcsfontosságú az „értő-figyelem” alkalmazása. Az „én-üzenet” különböző fajtáinak megismerése és begyakorlása – mint az asszertív kommunikáció másik fontos eszköze – is a részét képezi a tematikának.
2. Csapatépítés, csoportdinamika, motiválás, vezetői stílus
Ebben a modulban a legfontosabb csoportdinamikai törvényszerűségek megbeszélése kerül sorra. Megfogalmazzák a résztvevők, hogy mi a különbség a csoport és a csapat között, megismerik a csoport fejlődés fázisait, és összevetik ezt a tipológiát saját, személyes tapasztalataikkal. Tesztek kitöltése során tudatosítják a csoportokban betöltött saját szerepeiket, és megismerkednek a csoportszerepek típusaival és ezek jelentőségével. A csoporton belüli együttműködési formák kipróbálására is lehetőségük nyílik. Majd sor kerül a különböző motivációs elméletek megismerésére, mind általánosságban, mind a munka világában. A vezetési stílusok tanulmányozása, (a beosztottak felkészültségével és motivációjával való összefüggésben) is részét képezi a tematikának.
3. Stressz-kezelési és kiégés elleni tréning.
A különböző stresszorok megismerése után a tréner csoport összegyűjti a stressz fizikai érzelmi és viselkedéses tüneteit egy levetített filmrészlet alapján. Kitöltésre kerül egy stressz teszt, aminek segítségével szembesülhetnek a résztvevők aktuális stressz terheltségükkel. A stresszel való megküzdési stratégiákkal kapcsolatos személyes élmények, tapasztalatok összegyűjtése, egymás számára közkinccsé tétele zárja ezt a modult.
4. Módszertani alapok.
Ebben a modulban a tréner módszertani kérdései kerülnek terítékre. A leendő trénerek megismerkednek a három „titokkal”- amitől jó lesz egy tréning. Így sor kerül a nyitó, bizalom-építő fázis, a készségek begyakorlását ösztönző fázis, és az ismeretek beépítését és az attitűdváltást szolgáló összegző fázis felépítésének, sajátosságainak a megbeszélésére is. Gyakorlatokon keresztül megismerkednek a leendő trénerek a tréningeken alkalmazott különböző feladat-típusokkal (tesztek, kérdőívek, munkalapok, szerepjátékok, imaginációs feladatok, csoportos gyűjtőmunka, poszter készítés, stb.) – és azok levezetésének sajátosságaival. Majd sor kerül az igényelt tréneri kompetenciák közös összegyűjtésére, megbeszélésére.
5. Vizsgatanítás.
A modul a trénerek vizsgatanításával zárul. Ennek során a résztvevők levezetnek egy gyakorlatot a társaiknak, a hozzá kapcsolódó elméleti blokk prezentálása kíséretében, majd a visszajelzések tanulságait felhasználva házi feladatul kapják a kidolgozott tréning tematika kipróbálását – egyenlőre – biztonságos környezetben, barátok vagy ismerősök számára ingyen megtartva. A kipróbálásra kerülő tematika végső kidolgozásához, e-mailes konzultációt is igénybe vehetnek a trénerek.
A képzés záróvizsgával végződik. Sikeres teljesítés esetén 00759-2011 sz. engedélyünk alapján Tréner minősítés és oklevél kerül kiállításra.
Hívj minket a +36 30 454 0062-es számon vagy írj a legenyseg@veddvelem.hu email címre. Folyamatosan készen állunk arra, hogy bármilyen problémát a lehető leggyorsabban megoldjunk.